maandag 29 december 2008

Veel klachten over internetproviders

Maar liefst vier op de tien internetgebruikers hadden in de maanden augustus en september last van één of meerdere problemen met de internetverbinding. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder bijna 2.000 consumenten. Van de providers bracht vooral Ziggo het er slecht van af met een gemiddeld cijfer van 5,9. XS4ALL leverde de beste service en werd beloond met een 7,8.

Klanten van Telfort en Ziggo hadden in de genoemde twee maanden de meeste problemen. Bij beide hadden meer dan de helft van de klanten met één of meerdere storingen te maken. Bij Telfort had daarnaast tweederde van de klanten in dezelfde tijdsperiode last gehad van storingen bij telefonie. Het bedrijf kreeg op dit vlak dan ook een 5 van de ondervraagden. KPN was met een 8,2 de beste leverancier van telefonie.

Op het gebied van klantenservice is het wederom Ziggo die het laagst scoort. Veelgenoemde klachten zijn dat de dienst slecht bereikbaar is en dat e-mails en brieven niet consistent beantwoord worden. In juni kreeg de Consumentenbond al in een week tijd bijna 15.000 klachten over de provider.

Bron: telegraaf.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten