dinsdag 30 december 2008

Intel en Yahoo willen tv markt veroveren

Voor hun op internetgebaseerde telvisies zijn Intel en Yahoo samenwerkingsverbanden aangegaan met diverse fabrikanten en contentleveranciers, waaronder Samsung en Toshiba. Van deze fabrikanten zullen volgende week diverse eindproducten getoond worden tijdens de CES.

De internetgebaseerde tv’s zijn uitgerust met Yahoo’s Widget Channel software voor TV’s en video’s. Yahoo hoopt dat deze software met de komst van de nieuwe internetgebaseerde tv’s uitgroeit tot norm. De Widget Channel software maakt het onder andere mogelijk op de tv door foto’s te bladeren, sociale netwerksites te bezoeken en YouTube video’s te kijken. En stelt Yahoo in staat tijdens deze online activiteiten advertenties in beeld te brengen.

Intel hoopt door de samenwerking met Yahoo een been aan de grond te krijgen in de tv-industrie waar de eisen die aan microprocessors gesteld werden tot nog toe veel lager waren dan in de pc industrie.

Yahoo is er van overtuigd dat de nieuwe internetgebaseerde tv’s aan zullen slaan. “We zien het niet als een niche product met slechts een paar dure modellen. We zien dit als een verschuiving naar het grote publiek”, aldus Patrick Barry, van Yahoo’s Connected TV initiatief tegenover CNet. “Vanaf 2010 denk ik dat internetgebaseerde tv’s het aanbod domineren”, aldus Barry.

Bron: telegraaf.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten